IMPRUMUTURI NEBANCARE DE LA IFN

Imprumuturile nebancare in 2013


Pe masura ce criza economica a capatat noi proportii, trecand de la  punctul culminant catre o panta lina, insa, fara a o depasi, imprumuturile nebancare de la IFN continua sa-si imbunatateasca intrarea in piata.

Institutiile Financiare Nebnacare si-au reprofilat serviciile, trecand de la creditele de consum, la creditele rapide si la cardurile de credit, in special a cardurilor de credit oferite direct in magazin, un fel de credite cu buletinul mai elevate.


Imprumuturile nebancare desi si-au incetat un pic avantul fata de anii precedenti (in maximul de criza), totusi, companiile nebancare continua sa faca profit si in ciuda diversificarilor de servicii pe piata si a unei constante in privinta acestor imprumuturi, continua sa se inregistreze societati nebancare; inmultirea acestor societati nebancare a facut ca si serviciile oferite sa se diversifice si sa apara tot felul de servicii de creditare, care mai de care mai ingenioase si mai bune de reclame. De la creditele rapide la creditele pana la salariu, de la creditele la domiciliu pana la creditele de nevoi personale fara garantii, de la imprumuturi direct in magazin pana la cardurile de credit instant, toate aceste produse financiare incearca sa-si delimiteze segmente din piata, incercand sa vina in intampinarea nevoilor imediate ale clientilor.

Desi, serviciile financiare nebancare s-au diversificat, un singur lucru a ramas la fel, dobanda. Dobanzile imprumuturilor nebancare nu s-au schimbat deloc. Au ramas la fel de mari. Unele poate au crescut. De principiu, aparand aceste imprumuturi nebancare rapide, ce cumuleaza niste dobanzi uriase, de ordinul a 5000-6000% DAE, e posibil ca in medie dobanda creditelor nebancare sa fi crescut simtitor in piata.

Imprumuturile nebancare au crescut si pe fondul cresterii restantierilor la banci, restantieri ce nu mai sunt finantati de catre banci si sunt de asemenea refuzati datorita prezentei in Biroul de Credit de alte societati financiare.

Institutiile Financiare Nebancare au reusit sa-si atraga acesti restantieri, fie voalat, fie pe fata,c um s-ar zice; uneori am impresia ca nu spun foarte clar ca ofera credite restantierilor tocmai pentru a-si mari clientela, pentru ca stiti cum e vorba: vulpea care nu ajunge la struguri crede ca-s acri. Insa, tot ce e interzis este bun, deci, faptul ca nu ni se spune direct ca aceste societati nebancare ofera credite restantierilor este o masura de atragere a clientilor restantieri.